Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj smrtící koktejl: Windows + O2 + Slovensko

PC a notebook. Asi obvyklá kombinace. Doma používám PC, na cestách notebook. Asi obvyklé použití. Když někam jedu a potřebuji počítač, beru si logicky notebook. Asi obvyklý postup. Abych se na cestách dostal na internet a některé své dokumenty, potřebuji mobilní připojení na internet.

PC mám dlouho, notebook, tedy ten poslední, poměrně krátce. S notebookem se kamarádím vlastně jen když někam jedu a vím, že ho budu potřebovat. Když někam jedu, chci mít nějaké notebookové připojení na internet. Trochu jsem se rozhlížel po možnostech, ale nejsem zvláštní odborník. Nakonec moje volba padla na mobilní připojení od O2. Hlavně proto, že to stojí paušál 150 Kč měsíčně bez omezení objemu stažených dat. Ta cena byla nízká proto, že mám doma od O2 ADSL přes pevnou linku.

Notebook má Windows Vista. Ne, že bych z nich byl odvázanej, ale funguje to bez nějakých velkých potíží. Občasné zahaprování mě sice někdy trochu trénovalo, ale většinou se to místo nějakých pokusů o nastavení vyřešilo restartem. Na PC jsou XP a s nimi jsem celkem spokojenej, asi jsem si zvykl nebo co. Když někam jedu a vím, že něco z PC budu potřebovat, prostě si to zkopíruju na USB klíč 16 GB a po problému. Jen pár věcí tahám přes internet.

Vše se zdálo docela fajn a ten zavedený systém celkem funkční. Měsíčně platím za mobilní připojení na internet 150 Kč a je to vlastně jen pro případ cest, takže to sice využívám spíše sporadicky, ale stačí mi to a těch 150 Kč měsíčně unesu.

Nedávno jsem vyrazil na Slovensko. Jako obvykle potřebné soubory na USB, notebook s sebou a mobilní připojení pochopitelně také přibalit. Podle O2 by to mělo fungovat už i v zahraničí, že prý tam jen něco nastavili, aby to fungovalo všude. Jen místo paušálu se prý bude platit za přenesený objem dat. To mne nechává v klidu, mně jde hlavně o přístup na internet, nic moc stahovat nechci a přes mobilní připojení ani nebudu. Takže pohoda. Na Slovensku bylo fajně, nicméně na internet jsem přece jenom potřeboval. Takže v hotelu vybalit notebook, připojit káblík s mobilním připojením a šup na věc. Jenže ono nic. Začalo to stávkovat a místo internetového připojení mi mobilní připojení neustále sdělovalo, že je nějaký problém a tak to vlastně ani nešlo. Kvůli chybě se na internet podle notebooku připojit prostě nedá. Spojení se neuskutečnilo. Učinil jsem celkem ještě pár marných pokusů, snažil jsem se i nějak to obejít, ale vše marno. Internet přes mobilní připojení prostě nebyl. Tedy přesněji řečeno podle mne a mého kámoše notebooku nebyl. Nechal jsem to vše zapnuté a na pár hodin jsem odešel. Když jsem se vrátil, letmo jsem mrknul na notebook, ještě jednou zkusil připojení, samozřejmě marně, tak jsem to všechno povytahoval, povypínal, sbalil do brašny a bylo po ptákách.

Za pár dnů mne čekalo zajímavé překvapení. Přišel účet od O2 na mobilní připojení. No jasně, 150 Kč, v pohodě. Po otevření obálky jsem málem upadl. Účet zněl na částku přes 17 tisíc Kč. Počáteční šok celkem rychle opadl. To nemůže být pravda, asi nějaký omyl, či co, zavolám tam a jistě se to hned vysvětlí a srovná. O2 o svých 150 Kč ode mne nepřijde. Kupodivu byl můj hovor přijat operátory O2 celkem rychle, dřívější kontaktování O2 byla vždycky záležitost tak na 15 až 30 minut, než se to propracovalo k operátorovi. Celkem příjemný hlas vyslechl mé sdělení ohledně poslední faktury v souvislosti s mými neúspěšnými pokusy o připojení na internet. Věc se zadrhla v momentě, kdy operátor mi sdělil, že je ta faktura správně, protože prý na Slovensku bylo přeneseno nějakých 60 mega dat přes moje mobilní připojení. To mne celkem nadzvedlo. Jakých 60 mega, vždyť se mi ani nepodařilo připojit se na internet vlivem jakési chyby?! Operátor na to, že prý se může podívat na detailní rozpis toku těch dat. No tak jo, to jsem tedy zvědav, s čím přijde, logicky nemůže přijít s ničím a jen mi řekne něco jako: "Aha, omlouváme se vážený pane, to je technická chyba u nás, fakturu Vám zrušíme, omlouváme se."

Realita byla jiná, řekněme tvrdší. Data prý přes jejich server skutečně tekla, bylo jich něco přes 60 mega a šlo to jednoznačně na vrub mého mobilního připojení. Je prý možné, že i když hlášky v notebooku tomu neodpovídaly, že reálně k připojení došlo a notebook stahoval data, aniž to bylo vidět a i přesto, že se připojení tvářilo, jako by nebylo. No tak to je tedy fajn. Spásná myšlenka: "A prosím řekněte mi, o jaká data se podle Vás mělo jednat, co bylo stahováno, když já se nemohl připojit, tak jsem ani nemohl zadat jakékoliv stahování dat z internetu, že mám pravdu?" Operátor zůstal klidný: "Ano, tohle se může zdát jako logické, ale tok dat u nás je přesně evidován a omyl nebo technická chyba jsou opravdu jen velmi výjimečné. Chápu i to, že jste žádná data nestahoval, ale zkuste se podívat do Vašeho notebooku, se kterým jste se chtěl připojit na internet, zda opravdu nejsou v tom období stažena žádná data a možná uvidíte, že tam ta data mít budete. Často se stává třeba to, že uživatelé jen surfují po internetu a jejich počítač si sám stahuje nějaká data, aniž jejich stahování uživatel přímo do počítače zadá."

Tohle sdělení mne fascinovalo, že by můj notebook sám od sebe se nějak připojil, ohlásil mi že se připojit nelze a šťáral si na internetu jen tak sám od sebe a pro něj zajímavé věci si sám stahoval? Ha ha ha.... No ale zkusím to, podívám se do notebookových vnitřností. Zapnul jsem ho a začínám pátrat. A nestačím žasnout, fakt tady má stažená data a ne ledajaká. Je toho docela slušná halda, nepočítám to, ale desítky mega to evidentně jsou. A copak je to vlastně všechno za soubory? Aktualizace! Automatické aktualizace v naprosté většině windows!! Ono je tam prý, jak mne ujistil kamarád, který se v počítačích vyzná mnohem líp než já, kdesi uvnitř nadefinováno, že si notebook automaticky sám stahuje aktualizace všeho možného, prý to poznám, když si kliknu na ikonku dole na liště, že jsou připraveny aktualizace k instalaci.  No, teda, musím říct, to mně doběhlo. Celá situace je docela absurdní. Sice jsem počítačový laik, nebo prostě jen uživatel, ale podle mne, když mi ten přihlašovací prográmek hlásí, že se nejde připojit, beru to tak, že připojení neexistuje. Pokud bez mého vědomí a souhlasu ke stahování dat existuje připojení nepřipojení, stahování nestahování, je to snad chyba toho O2, že jejich přihlašovací program mi hlásil nemožnost připojení a přitom to spojení alespoň pro účely stahování aktualizací software existovalo. Anebo je to chyba moje? Asi taky ano, asi jsem měl na tom notebooku někde nastavit, aby se data automaticky nestahovala v zahraničí, ale jen doma. Moc dobře nevím kde a jak... Faktem je, že reálně ke stažení těch dat došlo. Na druhou stranu k tomu došlo mimo moji vůli, přičemž systém hlásil, že k připojení nedošlo a z důvodu nějaké chyby ani dojít nemůže, takže jsem žil v dobré víře, že se nic nestahuje. Mimochodem to je docela zajímavé - žil jsem v dobré víře že to nejde... většinou má člověk dobrou víru, když to jde, protože to od toho stroje tak nějak očekává. Ale to jen tak mimo.

Takže teď nevím, mám účet na něco přes 17 tisíc za něco, co proběhlo, ale já nechtěl aby to proběhlo a můj počítač hlásil, že to neprobíhá a probíhat nemůže. Ale server O2 takovou hlášku neměl a z jeho pohledu vše proběhlo normálně. Co teda teď s tím? Podle O2 si můžu podat žádost o prominutí s vysvětlením, ale jak mi operátor řekl, pozitivní šance je jen mizivá, protože data tekla. A to, jestli jejich software hlásil na mém notebooku to, či ono, to oni nemohou posoudit, jelikož to neviděli a ten notebook je můj, ne jejich.

Mám vlastně vůbec nějakou šanci?

Mým smrtícím koktejlem v této situaci je tedy skutečně kombinace Windows, mobilního připojení O2 resp. jejich prográmku na připojení a můj pobyt na Slovensku. Přitom stačilo, aby jedna z těch tří veličin byla jiná a k věci dojít nemohlo. Nemáte náhodou někdo nějaké antisérum, které by mi pomohlo?

Autor: Milan Soušek | pondělí 26.7.2010 9:35 | karma článku: 43,47 | přečteno: 17608x
  • Další články autora

Milan Soušek

ANO pohnulo politickou scénou. Ať tak nebo tak.

Mimořádné volby 2013 jsou za námi. Příznačná věc z těchto voleb - přes čtvrtinu národa vítá jakoukoli změnu. A to je něco, co stojí určitě za pozornost.

27.10.2013 v 2:51 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Barrandovské delirium tremens?

TV Barrandov v pondělí 02.09.2013 - 20:15 Žena za pultem, 21:15 Okres na severu. A to je pro dnešek opravdu všechno?

2.9.2013 v 19:55 | Karma: 13,29 | Přečteno: 601x | Diskuse| Kultura

Milan Soušek

120 až 150 M Kč, to je tak 5%? Možná ani ne...

Při domovních prohlídkách bylo zabaveno 120 až 150 milionů Kč na hotovosti a několik desítek kilogramů zlata.

14.6.2013 v 12:40 | Karma: 16,08 | Přečteno: 754x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Hledám sprayery! Ne pouhé stříkače barev....

Ano, je to opravdu tak. Pokud nějaký sprayer v pravém slova smylu má zájem, dohodneme se...

27.5.2013 v 23:30 | Karma: 8,54 | Přečteno: 442x | Diskuse| Kultura

Milan Soušek

S koulemi v ruce se člověk dobře pobaví

Všechno má svoje. Aby člověk byl dobrý, měl by se něco přiučit. A s těmi koulemi je tomu také tak. Stačí chtít a věnovat se tomu. Zlepšit se pak může každý. Úplně každý. Od těch, co ji už udrží, až po ty, co ji ještě udrží v ruce.

18.1.2013 v 14:00 | Karma: 6,84 | Přečteno: 604x | Diskuse| Sport

Milan Soušek

Typické situace

To už se někdy tak přihodí... Patří do vědy? Myslím, že jo, ono to většinou nemá řešení...

20.11.2011 v 16:26 | Karma: 7,41 | Přečteno: 832x | Diskuse| Věda

Milan Soušek

X v 1

Možná je to fenomén poslední doby. Neuvědomuji si, že by to bylo i před rokem 89. Sdružování všech možných vlastností, ingrediencí a přísad do 1 produktu. Prostě X v jednom, přičemž hodnota X se celkem pravidelně zvyšuje.

21.6.2011 v 14:00 | Karma: 6,54 | Přečteno: 723x | Diskuse| Ekonomika

Milan Soušek

Maso na whisky

Maso není špatná věc. Whisky už vůbec ne. Což to jednoduše skloubit a pochutnat si na obojím současně?

2.3.2011 v 11:29 | Karma: 10,89 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Společnost

Milan Soušek

Demokracie na druhou: Kulínského ukulele

Česká i zahraniční veřejnost na nějakou dobu měla přijít o slavného ošahavače jemu svěřených holčiček, devianta Kulínského. Ani Nejvyšší soud mu šáh sem šáh tam neuznal za odůvodněné a tak šel do chládku. Kupodivu z chládku vychází a ještě kupodivěji diriguje.

27.12.2010 v 14:01 | Karma: 46,78 | Přečteno: 14511x | Diskuse| Společnost

Milan Soušek

S kamarádem nejdál dojdeš. Třeba až do pekla.

Kdo by kamarádovi nepomohl, když může? Já taky. Sem tam si přitom natluču. No jo, no. Pro mě to je prostě kamarád, kterému věřím. Až do jisté doby. Asi mám tu dobu nějak nezdravě posunutou.

21.12.2010 v 10:02 | Karma: 18,25 | Přečteno: 1649x | Diskuse| Společnost

Milan Soušek

Šunkofleky.

Nevím, proč se to tak jmenuje. Asi nějaký pozůstatek z dřívějška. Nejsou tam obvykle ani fleky, ani šunka. Ale zbožňuju to.

31.8.2010 v 9:32 | Karma: 15,75 | Přečteno: 3230x | Diskuse| Společnost

Milan Soušek

S O2 spokojenost. Tedy skoro.

Moje potíže, které jsem si určitě svojí neodborností spoluzavinil i sám, jsem popsal v mém předchozím článku. A jak to celé dopadlo? Možná dobrý návod i pro další lidi, co do problémů se stahováním dat v cizině také spadnou.

19.8.2010 v 17:18 | Karma: 11,63 | Přečteno: 2078x | Diskuse| Věda

Milan Soušek

Jak staré hroby se už mohou vykrádat?

Je to docela zvláštní. Lidé jsou pohřbeni, ale po nějaké době jsou hroby pod různými záminkami otvírány. Když s tím souhlasí úřad, je to legální. Když na to není "papír s bumážkou", je to vykrádání.

18.5.2010 v 12:20 | Karma: 14,04 | Přečteno: 1908x | Diskuse| Kultura

Milan Soušek

Lži politiků jsou už standard.

Možná by to chtělo nějaku sociologickou studii. Lži našich politiků všeho druhu a kalibru jsou už jaksi přirozeným standardem. Tuhle sociální skupinu by bylo dobré využít na studii o ztrátách soudnosti, zbytcích vlastního svědomí ve vztahu k jejich majetkovým poměrům. Tipl bych si, že čím větší prolhanec, tím větší majetek.

21.4.2010 v 15:15 | Karma: 19,44 | Přečteno: 1301x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Nabízejí nám ovar, jitrnice a pečínku.

Ale nejdřív je třeba, aby si někdo koupil selátko a vykrmil ho. Pak je třeba to prase zabít. O tom už ale politické strany nehovoří.

14.4.2010 v 9:46 | Karma: 22,40 | Přečteno: 1427x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Děti trpí a v bolestech umírají. Zaplať nám! Sorry.....

Občas přijde naléhavá žádost nějaké nadace, či sdružení, abych na něco přispěl. Vzhledem k dosavadním zkušenostem jsem skeptický. Utvrdila mne v tom poslední žádost Nadace Mezinárodní lékařské pomoci. Jejich dopis je drtivý.

9.3.2010 v 14:10 | Karma: 28,74 | Přečteno: 3869x | Diskuse| Společnost

Milan Soušek

Pane Kocábe, jste ministr pro lidská práva Romů nebo všech lidí?

Citace ze stránek www.vlada.cz: Ministr Michael Kocáb a jeho spolupracovníci mají ambici být přirozeně a důsledně empatickými při řešení problematiky každodenního života občanů, kteří absenci lidských práv pociťují.

5.3.2010 v 9:30 | Karma: 32,28 | Přečteno: 2248x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Jan Werich měl tolik důvěrných přátel! Zvláště po své smrti...

Nejsem žádný zvláštní znalec Jana Wericha a jeho života. Viděl jsem ho dvakrát naživo a mnohokrát v kině, v televizi, poslouchal jsem a poslouchám jeho forbíny, povídání, zážitky, názory a znám i různé dokumenty o něm a jeho životě. Byl to člověk svébytný, výjimečný a podle mne asi i docela despotický. Jeho paní by asi mohla vyprávět. Je bezesporu fenoménem své doby. A jeho jméno dodnes.

26.2.2010 v 9:30 | Karma: 16,67 | Přečteno: 1979x | Diskuse| Kultura

Milan Soušek

Reportéři na Olympiádě to mají obtížné, ale základ by zvládat měli

Je docela zajímavé porovnávat výkony reportérů ČT na Olympiádě. Jedna část je jich bezvadně připravena, mají podklady, sledují průběh závodů a znají míru, druhá část je také dobře připravena, ale diváky zahlcují naprosto zbytečným kvantem detailů a nesledují vlastní závody, třetí část moc připravena není, ale závod sledují a komentují a poslední část není připravena a průběh závodu komentují jen sporadicky a často i nesmyslně.

24.2.2010 v 14:50 | Karma: 39,13 | Přečteno: 6632x | Diskuse| Sport

Milan Soušek

Komentátoři ČT byli na olympijském snowboardcrossu za komiky

Tahle Olympiáda dá člověku docela zabrat. Noční přenosy znamenají pro fandy překopání jejich dnů a nocí. Před pár dny jsem absolvoval komplet snowboardcross. Moc hezké. Tedy nebýt komentátorů.

17.2.2010 v 14:01 | Karma: 18,71 | Přečteno: 2774x | Diskuse| Sport
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3785x
Apolitik s vytříbeným vkusem pro nevhodno.