Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Celní Správa. Dobrý den. Ukažte mi lékárničku!

Asi mi cosi uniklo. Že jsou státní a městští, to jsem zaregistroval. Budiž. Ale že mne zastaví Celní Správa a bude mi kontrolovat auto, to mne teda nenapadlo. Nicméně stalo se.

Jedu si po Strakonické autem a tu náhle se z poza buku rozjel bílý minibus. Asi po kilometru mne dohnal a začal předjíždět. Nejel jsem nijak extra rychle, i když tachometr jsem taky tak moc zase nesledoval. Když mne vlevo míjeli, vidím na bílém autě modrý nápis Celní Správa. Jak mne předjeli, najednou STOP a volně brzdí. Dal jsem blinkr, že předjedu, ale pak mi to nějak nedalo, hodil jsem jej nahoru a zastavuji za nimi. Vyšel mladý pán v uniformě celníka a šel ke mně. Otevírám tedy u sebe okénko. "Dobrý den, Celní Správa. Předložte mi, pane řidiči, Vaše doklady." Byl velice slušný a dá se říct i příjemný. Chvíli jsem zmatkoval: "Doklady? Ale já nic k proclení nemám!" Blesklo mi hlavou, že před měsícem jsem byl v cizině, bude to teda skrz to? Nebylo. "Nejde o žádné clo, prosím o Vaše doklady." Nebyl jsem zrovna nějak zvlášť přesvědčený, že by na to měl právo. Ale znáte to, uniforma dělá svoje. Nakonec i to auto vypadalo originálně. Vytáhl jsem tedy občanku a řidičák, na vyžádání po chvíli i malý techničák. Chvilku do toho koukal, podíval se na SPZ vpředu i vzadu a pak mne celkem šokoval: "Pane řidiči, ukažte nám autolékárnu, rezervní kolo a náhradní žárovky k vozidlu!" To už u mne stáli oba. Kulil jsem na ně oči a asi jsem měl i pootevřenou pusu. "Na co lékárničku, žárovky a kolo?" Trochu se přestali usmívat a ten starší mi citoval, podle jakého paragrafu a zákona bych tohle měl mít v autě. Jako ve snách jsem vstal, pro jistotu vytáhl a vzal s sebou i klíčky od zapalování, co kdyby,  a šel s nimi dozadu ke kufru auta. Měl jsem celkem štěstí, protože lékárničku mi zrovna nedávno v servisu automaticky vyměnili za novou, žárovky jsem od nich měl také kompletní v plastikové krabičce. Takže to by mělo být v pohodě. Ale rezervu na dně kufru jsem neviděl od doby, co jsem auto koupil. Celní Správníci otevřeli lékarnu, párkrát do ní hrábli, prohlédli si nerozpečetěnou krabičku se žárovkami a rukou ohmatali moji rezervu. "V pořádku, děkujeme a šťastnou cestu!" Vrátili mi doklady, odkráčeli ke svému vozu a odfrčeli.

Stál jsem tam tak dobré dvě tři minuty u toho otrevřeného kufru a zíral. Pak jsem všechno uklidil, nastoupil a dojel zbytek cesty.

Stále mi to vrtalo hlavou, celníci mi kontrolovali lékárnu, žárovky, rezervu a doklady. Proč zrovna mne? Auto není nové, má 4 roky, ale vypadá velmi slušně. Byla to jen náhoda? A jak to, že celníci tohle kontrolují? Proč zrovna oni? Mají na to vůbec nějaké právo? A pokud ano, nemají s tím problém třeba cizinci, pro které Policie a podobně znějící slova pochopitelná jsou, ale Celní Správa? Pochybuji, že by o ní něco věděli. A asi z toho mohou vznikat různé konfliktní situace. A můžou třeba měřit rychlost, kontrolovat technický stav, dávat pokuty? Jestli ano, je to vlastně stejné jako u Policie nebo jiné?

Asi mi někde něco uniklo, nejsem zrovna typ, co by průběžně četl a studovaL zákony, ale snad by si to bez nějakého oprávnění nedovolili. Nebo snad ano?

Našel jsem si, že snad nějaká práva na běžné řidiče mají, ale je to tak opravdu? A pokud ty práva mají, je to vůbec dobře?

Prosím poraďte mi, víte o tom někdo víc, než já? Díky!

Autor: Milan Soušek | sobota 9.8.2008 20:47 | karma článku: 27,28 | přečteno: 4628x
  • Další články autora

Milan Soušek

ANO pohnulo politickou scénou. Ať tak nebo tak.

Mimořádné volby 2013 jsou za námi. Příznačná věc z těchto voleb - přes čtvrtinu národa vítá jakoukoli změnu. A to je něco, co stojí určitě za pozornost.

27.10.2013 v 2:51 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Barrandovské delirium tremens?

TV Barrandov v pondělí 02.09.2013 - 20:15 Žena za pultem, 21:15 Okres na severu. A to je pro dnešek opravdu všechno?

2.9.2013 v 19:55 | Karma: 13,29 | Přečteno: 601x | Diskuse| Kultura

Milan Soušek

120 až 150 M Kč, to je tak 5%? Možná ani ne...

Při domovních prohlídkách bylo zabaveno 120 až 150 milionů Kč na hotovosti a několik desítek kilogramů zlata.

14.6.2013 v 12:40 | Karma: 16,08 | Přečteno: 754x | Diskuse| Politika

Milan Soušek

Hledám sprayery! Ne pouhé stříkače barev....

Ano, je to opravdu tak. Pokud nějaký sprayer v pravém slova smylu má zájem, dohodneme se...

27.5.2013 v 23:30 | Karma: 8,54 | Přečteno: 442x | Diskuse| Kultura

Milan Soušek

S koulemi v ruce se člověk dobře pobaví

Všechno má svoje. Aby člověk byl dobrý, měl by se něco přiučit. A s těmi koulemi je tomu také tak. Stačí chtít a věnovat se tomu. Zlepšit se pak může každý. Úplně každý. Od těch, co ji už udrží, až po ty, co ji ještě udrží v ruce.

18.1.2013 v 14:00 | Karma: 6,84 | Přečteno: 604x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3785x
Apolitik s vytříbeným vkusem pro nevhodno.