Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

panbixby

1. 7. 2009 2:26
Jsem pro "pomníček", ale ...

... stačila by mi v takových místech (nebo vhodně poblíž) nevysoká, nevelká túje například - odborníci by jistě poradili - metr, metr a půl do výšky, 30 v průměru. A dost. Připomínka těm živým. Lepší, než dopravní značka. Přidávat tam cokoli navíc již nemá smysl. Snad svíčičku dole, ale fakt nic víc.

0 0
možnosti
WS

wandering star

29. 6. 2009 7:15
Duše toho zesnulého tam ještě nějakou dobu bývá,

0 0
možnosti
WS

wandering star

29. 6. 2009 7:17
Re: Duše toho zesnulého tam ještě nějakou dobu bývá,

aspoň se to říká, že když člověk zemře při nehodě, ta duše neví, co se děje, tak tam jakoby postává. Pomníček nebo kytka jí prý pomůže se s tím vyrovnat a odejít.

0 0
možnosti
ŠM

s(h)arka

29. 6. 2009 7:10
Memento mori....

autore, ty mohyly a pomníčky jsou taky varováním, že smrt přichází ve chvíli, kdy ji nikdo nečeká...takže : PAMATUJ NA SMRT !

0 0
možnosti
W

wiki5.5

27. 6. 2009 2:50
ziju

v Americe a krizky vidim vsude. Asi je to normalni, ze se osudove misto stane "posvatnym" a uprimne mi to nevadi, spis me vzdycky zatrne, kdyz si uvedomim, ze prave na tomhle miste... Z toho duvodu si nemyslim, ze je neco na skodu s timto novodobym zvykem.

0 0
možnosti
M

Majklova_proxy

26. 6. 2009 22:00
Copak symbolika...

...na nejakym zpusobem vyznamnych nebo pamatnych mistech se smirci kameny stavi odjakziva. Co ale bezpecnost? Pokud nekdo vyleti ze zatacky a rozmazne se o mez, zapichnout tam kus zuly (jakoze pro dalsiho smolare) mi prijde na hlavu padly.

0 0
možnosti
KH

Tobinka

26. 6. 2009 19:45
křížek ano, hrob ne

Dřevěný křížek ano, hrob nikoliv.

0 0
možnosti
RL

eldark

26. 6. 2009 18:58
Souhlasím

Při čtení Vašeho příspěvku mi chyběla už jen jedna podstatná věc, nakonec jste ji napsal v posledním odstavci. Je pravda, že možná nějaké drobné připomenutí tragédie má smysl, ovšem ti kteří ho tam umísťují by si měli uvědomit, že při návštěvách těchto míst, vetšinou riskují nejen svoje životy, ale i ostatních. Spousta těchto pomníčků bývá totiž v nepřehledných úsecích. Možná to zní cynicky, ale měli by se zamyslet zda chtějí někomu způsobit podobnou tragédii jaká se stala jejich blízkému. Je škoda každého zmařeného lidského života, ale opravdu má smysl stavět mohyly kolem nebezpečných úseků silnic a ohrožovat tím sebe i ostatní?? Já sám jsem jednou chtěl v noci u takovéhoto místa zastavit, protože mi to připadalo, jako koncové světlo nějakého motocyklu, havarovaného v příkopě. Když jsem téměř zastavil, tak zjistil jsem, že jde jen o svíčku. Kdyby za mnou v tu chvíli někdo jel a nevěnoval se dostatečně řízení, mohlo dojít k další tragédii.

0 0
možnosti

Beranidlo

26. 6. 2009 18:57
Souhlasím s vámi...

a také tomu moc nerozumím. Dokážu si představit situaci, jak sebou v takovém místě plácne motorkář nebo cyklista a o pomníček si urazí palici.

Navrhuji zrušit hřbitovy (stejně už se z valné většiny zbavujeme zemřelých žehem) a pomníčky stavět nejlépe tam, kde osoba zemřela a položit tam rovnou i urnu.

0 0
možnosti
KH

Tobinka

26. 6. 2009 19:44
Re: Souhlasím s vámi...

Už jste někdy slyšel o soukromém vlastnictví? Nemůžete jen tak zasahovat do něčích práv a nakládat proti jeho vůli s jeho majetkem.:-/

0 0
možnosti
RK

Radek0075

26. 6. 2009 18:53
Máte naprostou pravdu.

Nedávno se mi stalo, že byl takovej hrob v zatáčce. Všimnul jsem si dvou červených světel a myslel jsem si že jde o stojící auto, tak jsem na to dupnul abych zastavil za ním, jenže jsem si nevšiml té zatáčky a málem jsem skončil ve škarpě před tím hrobem. Připadá mi to, že lidé dělají z památky svých blízkých zesnulých cirkus, mnohdy je součástí pomníku blatník, nebo zohýbané kolo z motorky.  Zapálit svíčku snad můžou i doma u fotky oběti a nemusejí kvůli tomu ohrožovat X dalších řidičů a jejich spolujezdců. Většinou se jedná o místa velmi nebezpečná (což je logické když se tam někdo zabil) takže zastavit v takovém místě může leda magor.

0 0
možnosti
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3785x
Apolitik s vytříbeným vkusem pro nevhodno.