Diskuse

S kamarádem nejdál dojdeš. Třeba až do pekla.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

FoDa

2. 1. 2011 17:05
Klasický průběh...

výpomoc v těžké situaci, jen na pár měsíců. Pak se to údajně nějak nečekaně zadrhne... peníze nejsou, ale samozřejmě budou, žádné strachy. Čas běží, peníze pořád nejsou, kamarád začíná být nevrlý a dávat najevo, že už mu začínají vadit ty otravné schůzky a domluvy ohledně nějakých peněz. On by to vrátil, ale opravdu nemá, ani na postupné splácení po menších částkách. Časem je ta otázka vrácení peněz tak obtěžující, že přestane komunikovat úplně. Prostě nemá, tak už neotravuj !  Vesele si popíjí v restauraci, kupuje cigárka, ba dokonce si koupil nějaký starší domek - teď už je jasné, že už zřejmě nikdy na vrácení mít nebude. Domek se musí opravovat atd... :-/

0 0
možnosti

far niente

21. 12. 2010 21:27
každý si jednou půjčil

naprosto souhlasím s posledním příspěvkem od ivuskli. taky jsem byla v situaci, kdy jsem si půjčila od přátel, ale věděla jsem, že tu půjčku budu mít z čeho vrátit. taky jsem vrátila. tak jsem si říkala, že, když jsem si půjčila já, můžu půjčit jiným,bohužel to ne jednou dopadlo špatně.přesto jsem půjčila kamarádovi, který potřeboval půjčit, tak jsem si řekla, tedy naposled to udělám. kamarád sepsal smlouvu a do zástavy dal své auto. půjčku mi mi vrátil a co víc, dal mi za ni úroky, tedy poslal víc peněz, než měl půjčené. a tak dneska vím, že skutečný kamarád je ten, co nejen své dluhy platí, ale je rád, že když bude potřebovat, tak může se zase na své kamarády obrátit. tohle není už jen kamarád, ale přítel, který drží slovo, protože mu za to nestojí zklamat své opravdové přátelé.ale někdo, prostě nedodrží slovo a pak se nesmí divit, že jedno rána se probudí a ty přátelé prostě nebude mít.......

0 0
možnosti

ivuskli

21. 12. 2010 17:24
půjčovat je třeba jen tolik,

kolik jste schopen nenávratně pozbýt. toto je jednoduché pravidlo, které funguje. pak se do kaše nedostanete. dlužník si říká: půjčil, tedy na to měl ;-) . půjčka je vždycky s rizikem. c ´est la vie.

0 0
možnosti

nyny.

21. 12. 2010 16:35
inu

ztotožňuji se s ostatními, jen byste neměl otálet, písemně vyžádejte do vlastních rukou  nebo přes právníka o úhradu dluhu a vymáhejt, anžto vám hrozí promlčení, to je tuším 4 roky a v některých případech dokonce roky dva. Fakt se rychle pora´dte.

0 0
možnosti

APEG

21. 12. 2010 11:41
Naučte se říkat ne

Někdy je to těžké, ale skutečný kamarád, kterému nejde jen o prachy, ale hlavně o Vás, to pochopí, a nebude naléhat.

0 0
možnosti

viktor.horak

21. 12. 2010 10:54
Přesně má zkušenost,

člověk rád pomůžete a pak příliš pozdě pochopí, že si z něj "kamarád" jednoduše pohodlně vytáhl peníze jak z kontokorentu, s nulovými úroky a bez nutnosti dluh řádně vracet...

http://viktorhorak.blog.idnes.cz/c/117451/Jak-ztratit-kamarada-a-50-tisic-za-deset-minut.html

0 0
možnosti

Fantomazz

21. 12. 2010 10:43
prachy

se půjčujou jen těm, které už nikdy nechete vidět.

0 0
možnosti

Jindri

21. 12. 2010 10:35
neni nad pomahani nekomu

moje babicka rikala, pro dobrotu na zebrotu. Je to bohuzel tak, byla jsem tez takova a hrozne rada pomahala, tvrde jsem na to dojela... A jeste jsem ja ta spatna...

0 0
možnosti