S O2 spokojenost. Tedy skoro.

Moje potíže, které jsem si určitě svojí neodborností spoluzavinil i sám, jsem popsal v mém předchozím článku. A jak to celé dopadlo? Možná dobrý návod i pro další lidi, co do problémů se stahováním dat v cizině také spadnou.

Shrnu můj problém: jel jsem na Slovensko a tady chtěl prostřednictvím notebooku na internet. Obslužný program O2 mi hlásil chybu č. 619 a že se nelze připojit. Párkrát jsem to ještě zkusil, výsledek stejný, tedy žádný. Pak mi přišla faktura na zhruba 17.500 Kč. V notebooku jsem na radu odborníků zjistil, že skutečně byla data stahována. I přesto, že obslužný program pro připojení na internet mi hlásil, že připojení nelze uskutečnit. Byly to různé aktualizace windows a snad i dalších programů v notebooku. Zřejmě nějak právě v té době nastal čas ty aktualizace zkontrolovat. Data aktualizací se bez mého vědomí a v rozporu s hlášením obslužného programu do notebooku stahovala, prý to jde nějakými jinými kanály, či co. Nerozumím tomu. Pro mne byla směrodatná hláška programu O2, že je chyba a připojit na internet se nelze.

Nepříjemnou situaci jsem se snažil vyřešit tak, že jsem jednak tu strašnou částku zaplatil, aby mi neúčtovali penále, kdyby reklamaci neuznali a napsal jsem přes formulář pro reklamace na stránkách O2 reklamaci s přesným popisem, jak k tomu došlo. Reklamaci jsem odeslal. Překvapilo mne, že mi na můj email nepřišla žádná kopie té reklamace, jak to jinde obvykle bývá. Po týdnu jsem ve své schránce (tedy fyzické poštovní, ne emailové) objevil dopis od O2. S obavami jsem ho nesl domů a doma otevřel. Zde mi O2 sděloval, že vše pečlivě prověřil, nenalezl žádnou závadu, data byla skutečně stahována a proto je moje reklamace neoprávněná a ta se jako taková zamítá.

V tu chvilinku se mne začal zmocňovat neurčitý vztek. Nicméně čtu dále. V dalších odstavcích se mi ale vrátil docela úsměv, protože O2, jak psali dále, celou situaci zvážilo a rozhodlo se stahování dat přes mobilní internetové připojení přeúčtovat na službu data 250MB (nebo tak nějak se to jmenuje). To stojí přes 2.000 Kč. Rozdíl něco přes 14.000 Kč mi dobropisují. Dobropis přiložen na dalším listě. Notně se mi ulevilo a musím říct, že z té hodně nejisté situace se tohle vyvrbilo ještě pro mne velice příznivě. Za to O2 určitě děkuju. Nicméně když opadla první euforie, napadaly mne k tomu další otázky:

Proč mne O2 na lepší možnost neupozornilo předem samo? Třeba když jsem přes operátora žádal, aby mobilní připojení fungovalo i v zahraničí. Tenkrát mne na můj dotaz jen ujistil, že v zahraničí je stahování placeno podle objemu stažených dat, ale prý to není nic moc drahého. Jen nevěděl kolik.

Dále: Jak je vlastně vůbec možné, že když obslužný program hlásí nemožnost připojení, že se přesto data mimo vůli a vědomost uživatele stejně stahují jakýmisi jinými kanály? Tahle otázka je dost zapeklitá, nejsem si jist, jak by dopadla případná soudní pře v mém daném případě.

A snad ještě jedna otázka: Proč se O2, když vidí typ připojení a narůstajjící množství dat, samo aktivně uživatele nezeptá, jestli to je tak správně právě s ohledem na velmi značnou cenu toho stahování? Veškeré kontakty včetně telefonu na mne mají z mé registrace u O2 a na smlouvě o mobilním připojení...

Samozřejmě, mám radost z toho, že nakonec to všechno pro mne dopadlo relativně dobře. Na druhou stranu jsem tak trochu na rozpacích, proč takové situace vůbec vznikají a kolik dalších lidí na to naletí a náslědně třeba tu slevu nedostane.... Jsem zastáncem spíše systémového řešení a předcházení možným chybám a nedorozuměním, než následným úlevám formou dobropisu.

Autor: Milan Soušek | čtvrtek 19.8.2010 17:18 | karma článku: 11,63 | přečteno: 2078x
  • Další články autora

Milan Soušek

Barrandovské delirium tremens?

2.9.2013 v 19:55 | Karma: 13,29

Milan Soušek

Typické situace

20.11.2011 v 16:26 | Karma: 7,41

Milan Soušek

X v 1

21.6.2011 v 14:00 | Karma: 6,54

Milan Soušek

Maso na whisky

2.3.2011 v 11:29 | Karma: 10,89

Milan Soušek

Šunkofleky.

31.8.2010 v 9:32 | Karma: 15,75

Milan Soušek

Lži politiků jsou už standard.

21.4.2010 v 15:15 | Karma: 19,44
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3785x
Apolitik s vytříbeným vkusem pro nevhodno.