Skvělá-Ručíme-Největší-Pozor-Věrnost-Značkový-Vše-Moje-Tip-100%-UFF
Nějaký ten leták nebo nabídkový papír mám ve schránce vlastně skoro každý den. Nejlepší je však středa. Nevím, proč zrovna středa, ale právě v tento den se naše schránka musí docela dost snažit, aby všechny ty reklamní materiály pobrala. Obvykle středu poznám už z toho, že z naší poštovní schránky vyčuhují nejrůznější barevné papíry, které se už do ní nemohou vejít a mají co dělat, aby se zuby nehty v kastlíku udržely. Běžná korespondence v tento den nemá mnoho šancí, často končí pomuchlaná buď na dně nebo kdesi uprostřed barevné papírové záplavy.To je asi jediný důvod, proč všechny ty nabídky, letáky, katalogy vezmu domů a hezky s nimi jedním po druhém zatřepu, aby z nich vypadla moje korespondence. Pak je zase hezky sesumíruju na jednu hromádku. Před pár roky, kdy se ještě papír vykupoval, končil štůsek na hromadě do sběru. Nyní se už papír nevykupuje a tak končí na hromadě, už ne hromádce, ale hromadě, jelikož jich utěšeně stále přibývá, pro kontejner s nápisem papír. Odtud, předpokládám, se naše milé letáčky dostanou zpět do papíren. Koloběh se tak uzavírá.
Pokud by člověk dostal jednou za čas nějaký ten propagační materiál a pokud by jej zrovna zajímal jeho obsah, možná by jej prolistoval. S nárůstem takových tiskovin na dnešní měřítka se ale nepamatuju, že bych se jimi kromě protřepání z důvodu zapadlých dopisů jakkoliv zabýval, natož jimi listoval. Prostě ten štůsek přemístím k likvidaci. Co vím ze svého okolí, končí tak tahle halda letáků a nabídek ve většině domácností. Logicky se naskýtá otázka: vědí o tom ti inzerenti, ti co to nechávají tisknout a rozesílat? Že to pro ně jsou vlastně vyhozené peníze? Skoro bych řekl ano, vědět to musí. Ale jist si nejsem. Kdysi jsem se okrajově zabával touto otázkou i profesionálně. Větší firmy si nechávají zpracovávat průzkumy, zda lidé jejich letáky dostali, případně četli.Z jejich odpovědí vyplývalo již tehdy před asi 5ti roky, že přes 50% domácností neví, zde je dostalo, kolem 30% připouští, že je asi dostalo, ale nečetli to a zbývajících 20% potvrdilo, že leták dostali a prolistovali si jej. Již tenkrát ale bylo zřejmé, že odpovědi typu asi dostali a dostali a prolistovali byly hodně vágní. Bylo to často řečeno evidentně proto, aby dotazovaní měli pokoj a otázce "vyšli vstříc". Obecně je velmi zajímavé, že lidé na otázku výrazně raději a ochotněji odpovídají ANO, než aby měli říci NE. I proto je velmi, opravdu velmi důležité, jak je otázka koncipována. Nejen zde, ale v jakýchkoliv průzkumech.
Pohled na distribuční řetězec takových reklamních materiálů je rovněž velice zajímavý. Od tisku, přes různé doručovací kanály a firmy až k těm, kteří mají za úkol leták do chránek lidí vhodit. Často k tomuto poslednímu úkonu bývá využívána Česká pošta, která takovou službu garantuje. Méně často pak distribuci zajišťují různé firmičky a firmy. Zpětný kontrolní systém doručení jednoduše neexistuje. Byl by drahý a navíc jeho efektivita naprosto nejednoznačná. Proto se pro občasnou kontrolu využívá služeb průzkumů trhu a call center. Jejich výsledky jsem uvedl nahoře a to jsou výsledky zcela jistě výrazně optimističtější, než je realita. Ty firmy o tom vědí. A přesto tisknou jak o život, objednávají doručování a za vše platí. Náklady se pochopitelně promítnou do cen produktů. Co je vlastně k tomu vede? Z tohoto pohledu jsou zajímavé i občas viditelné originálně svázané balíky reklamních tiskovin, co se různě povalují u kontejnerů, případně vedle nich. To jsou prostě kousky, u kterých si konečný distributor zjednodušil práci, normálně je vyhodil a v papírech vykázal jako doručené do domácností.
Jak to vidí domácnosti? Ve větších domech je velmi často přímo u kastlíků bedna, kam se prostě reklamní tiskoviny rovnou vyhazují. Dost domácností je sice domů donese, ale jen proto, aby je jako celek přesunuly do odpadu. Přiznaně nějaký ten leták čte asi 20% domácností, nepřiznaně ale podle kvalifikovaného odhadu jen asi 5%. Pro zadavatele toho letáku se to ale asi přesto musí vyplatit. Jeden přečtený plakát ho stojí vlastně náklady na výrobu a distribuci 20ti výtisků.
Trpí tím příroda a přírodní zdroje surovin, trpí tím poštovní doručovatelky, co tahají stovky a stovky kilo papírů k vyhození, trpí tím 95% domácností co letáky rovnou vyhazují a v konečném důsledku tím trpí i jejich zadavatel, co to všechno platí, aniž si to ale připouští.
Neměl by to těm, co to platí, už někdo říct - proboha DOST!? Možná to můžeme říct tak, že své schránky označíme NEVHAZOVAT REKLAMNÍ MATERIÁLY. Tím by se logicky měly vrátit jejich zadavateli a ten si podle toho udělat obrázek o svých zbytečných výdajích a rát to jako informaci, aby hledal lepší možnosti. Jenže ono ani kdyby takový nápis mělo 90% kastlíků a doručovatelé to opravdu respektovali, tak by to asi nepomohlo. Protože ty doručovací firmy to prostě vyhodí a zadavateli vykáží jako doručené. Tak teda opravdu nevím, co s tím? Poradíte někdo?
Milan Soušek
ANO pohnulo politickou scénou. Ať tak nebo tak.
Mimořádné volby 2013 jsou za námi. Příznačná věc z těchto voleb - přes čtvrtinu národa vítá jakoukoli změnu. A to je něco, co stojí určitě za pozornost.
Milan Soušek
Barrandovské delirium tremens?
TV Barrandov v pondělí 02.09.2013 - 20:15 Žena za pultem, 21:15 Okres na severu. A to je pro dnešek opravdu všechno?
Milan Soušek
120 až 150 M Kč, to je tak 5%? Možná ani ne...
Při domovních prohlídkách bylo zabaveno 120 až 150 milionů Kč na hotovosti a několik desítek kilogramů zlata.
Milan Soušek
Hledám sprayery! Ne pouhé stříkače barev....
Ano, je to opravdu tak. Pokud nějaký sprayer v pravém slova smylu má zájem, dohodneme se...
Milan Soušek
S koulemi v ruce se člověk dobře pobaví
Všechno má svoje. Aby člověk byl dobrý, měl by se něco přiučit. A s těmi koulemi je tomu také tak. Stačí chtít a věnovat se tomu. Zlepšit se pak může každý. Úplně každý. Od těch, co ji už udrží, až po ty, co ji ještě udrží v ruce.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval
Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí
Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...
U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert
Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...
- Počet článků 89
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3785x