Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EH

evenice

10. 4. 2008 22:56
No nevím

Musím říct, že mám opačné pocity než autor. Přijde mi, že chování lidí k sobě je lepší než dřív. Ať přijdu do banky, na úřad, do obchodu - usmějem se s obsluhou na sebe, pozdravíme, klídek pohoda. Tohle dřív nebývalo, ještě v devadesátých letech ne. Dnes mě chování lidí popsané v článku překvapí, pokud se vyskytne, protože to opravdu není obvyklé. Asi záleží i na přístupu zákazníka ...

0 0
možnosti
ZJ

gazu

10. 4. 2008 18:39
Chovani zakazniku ... ?

Abych pravdu rekl, zazitky autora moc nekonvenuji s moji zkusenosti. Osobne pozoruji spise opak, mam pocit, ze naprosta vetsina zakazniku obsluhu v obchodech ignoruje a povykuje na ni a tim padem muze dojit k tomu, ze se tito lide v prumeru nechovaji uplne nejzdvorileji.

Ja mam vcelku slusne postaveni a spoustu podrizenych a zivot mne naucil mimojine to, ze kdyz se clovek hezky chova k lidem, kteri pro nej pracuji a nebo ho obsluhuji, budou se chovat hezky i k nemu. Mozna je to mnou, tezko rict, ale ja vzdy obsluhujici personal zretelne a s usmevem pozdravim a divam se mu pri tom do oci a okamzite na nich vidim jak je jim to prijemne a je to pro ne neco nezvykleho, v naproste vetsine pripadu mi pak ten usmev vrati.

At si kazdy dela co chce, ja se proste budu dal k lidem chovat hezky a kdyz se na mne nahodou nejaka pokladni nepodiva tak to pochopim. Dost mozna na ni byl pred chvili nejaky zakaznik neurvaly nebo ma nejaky problem.

0 0
možnosti
JR

smyslsmyslu

9. 4. 2008 13:24
Jak se do lesa volá...

Myslím, že každý by měl začít především u sebe a pak možná zjistí, že to s tou naší zavrhovanou společností nebude zas až tak zlé.

Vždycky se najde znuděný hulvát, který člověku zkazí náladu, ale nezdá se mi, že by to byl standard.

Možná to bude spíš mezigenerační problém. Znáte citát " Kdo by měl rád to nestoudné a drzé mládí?"? V kontextu s článkem to vypadá, že musel vzniknout až v posledních letech, ale jeho autorem je Cicero...

0 0
možnosti
LH

Huhukoktejl

9. 4. 2008 9:06
hmm

Tak mne jen napadá, že to, co tady spousta lidí píše, jsou v podstatě jejich nejhorší zážitky. Myslím si, že to není tak hrozné, jen, když se třeba prodavačka v obchodě chová příjemně, vám to tak v hlavě nezůstane jako když na vás vrčí. Když jsem byl já na střední škole, taky jsem slýchával, jaké to bylo ještě nedávno fajn, jak lidi zdravili, děkovali a byli slušní. Teď to slyším od mých vrstevníků a vsadím se, že za dvacet let, pokud tu ještě budu, to budu slyšet taky. Taky mám negativní zážitky, ale i spoustu zážitků příjemných.

0 0
možnosti
AP

Alenka31

8. 4. 2008 12:14
Souhlasím

Ještě víc bych si přála, aby tento článekk napsal člověk, kterému je kolem 20. Mě je 33, ale vždy jsem byla vychovávána, že je prostě slušnost říct Dobrý den, děkuji, prosím. Ale jak sleduji společnost okolo sebe, je mi z toho nanic. Mladí lidé nemají vychování (asi by jim pusa upadla), neváží si autorit jako jsou učitelé, rodiče. V životě by mne nenapadlo říct o mamce, že je "kráva", či podobné věci, které slýchám denně v MHD. Všude jen sobectví a zaměření na sebe sama. Pak se ale nedivme, že až na nás někdo za bílého dne zaútočí, ostatní neudělají nic. Svoboda je krásná věc, ale hulvátství lidí nezná mezí.  

0 0
možnosti
VK

Verush

8. 4. 2008 8:49
JJ

presne muj nazor!

0 0
možnosti
VK

Verush

8. 4. 2008 8:37
Nezbyva nez souhlasit..ale

Jen je to dosti jednostranne..Nekolik let mam tu cest pracovat ve sluzbach a me dojmy jsou uplne opacne- na me " dobry den" - ticho, na "dekuji" prazdny pohled a rozlouceni dotycny uz ani nezaslechl, protoze mizel bez pozdravu ve dverich. Bohuzel to nebyly jen vyjimky, ale naprosta vetsina!! Po techto zkusenostech si v zivote opravdu dokazu vazit slusnych lidi! Jedine, co me prekvapuje, ze zde v diskuzi se seslo to mizive procento slusnych lidi, podle nize psanych prispevku...ale presto, jen pro jistotu, sahnete si kazky do sveho svedomi....

0 0
možnosti
VV

Beruda

7. 4. 2008 17:58
Nalepovací úsměv

Pracuji v bance, takže mám zmíněná slovíčka hodně vžitá. Také mně pokaždé dorazí, když vstoupím do obchodu a slušně pozdravím, přítomné prodavačky se neobtěžují ani se na mně podívat, natož odpovědět ..... na druhou stranu sama jsem pracovala několik let na přepážce a vydržet se od devíti do šesti usmívat na povel někdy nejde. Denně si děláme legraci že máme ten směv nalepovací :-)

Kdo pracuje s lidmi, dokáže pochopit obě strany, ale chtělo by to zdravý střed, umírněnou slušnost, bez falešného "amerického" úsměvu, protože i ten na vás zákazník pozná :-) Pokud nemáte chuť se usmívat, ani to nezkoušejte, vypadá to totiž naprosto příšerně.;-D;-D

0 0
možnosti

Hufo

7. 4. 2008 14:09
naštěstí je na výběr

takže ať si dotyčný sežene zákazníky jinde, já jdu jinam. jezdím pracovně po středních čechách a mám už vyselektěný restaurace kde jím a kam nechodit. radši jím později, ale dobře a v milým prostředí. většina obsluhy a majitelů restaurací by se měla jít zaškolit k číňanům, kterými oni tak opovrhují. ale obsluha a ochota je u nich o stupeň lepší. a taky buhožel platí, že čím je restaurace rádoby "honosnější", tím je obsluha horší a majitel arogantnější. jsou teda vyjímky, ale nějak málo

0 0
možnosti
DA

Boryokudan

7. 4. 2008 10:10
Pěkný článek

a rád se podobným slušným stylem odlišuji od jiných.. A když jsme tu té obsluhy tak největší arogantní mamlas je na Jiráskové v Brně v Pegasu. Nikdy více!

0 0
možnosti
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3785x
Apolitik s vytříbeným vkusem pro nevhodno.